1
Backlink3-300x237
İç linkleme Optimizasyon konusunda en çok görmezden gelinen ve değer verilmeyen bir taktiktir. Çoğu SEO uzmanlarının gözden kaçırdığı şey, arama motorları için bazen yüksek değerli sitelerden gelen linklerden daha ziyadeSEO değeri bulunan iç linkler daha çok etkilidir.
İç linkleme aynı zamanda, bütün site genelindeki sağlıklı link eşitliğini sağlar, arama sonuç sayfasını hedefleyen link akışı kanalına izin verir, site yapısındaki iç sayfaları yükseltir ve içeriğinizi bulabilmeleri açısından ziyaretçiler ve arama motorları için sitenin kullanışlılık ve daha kolay takip edebilirliğini geliştirir. Ayrıca iç linklemeyle, istenilen anchor texti yapılandırmak da oldukça kolaydır.
Yeni bir sitenin arama motoru optimizasyon faaliyetleriyle ilgilendiğiniz zaman yapmanız gereken ilk şeyler bir tanesi bir iç linkleme stratejisi geliştirip uygulamaktır.

1. En Çok Linklenen Sayfaları Saptamak

Yeni bir iç linkleme stratejisi için ilk önce Open Site Explorer’ kullanarak en çok linklenen (en otoriter) sitelerin bir listesini oluşturun. Ondan sonra o linkleri organik trafik için hedeflediğiniz SEO sayfalarınıza sürükleyin. Kuramsal olarak o sayfalar, link eşitliğinin en büyük kaynaklarıdır ve sizin hedefiniz de link akışından faydalanmak ve etkili şekilde onu dağıtmaktır.

2.Hedeflenilen Bütün SEO Arama Sonuç Sayfalarını Birbirlerine Linklemek

Link inşası çabalarınızı mümkün olduğunca çok ölçmek iyi bir fikirdir. Bir web sitesindeki hedeflediğiniz bütün SEO arama sonuç sayfalarını birbirleriyle linklemek bu ölçümü yapmanın çok iyi bir yoludur. Çünkü bir SEO arama sonuç sayfasına bir gelen linki her inşa ettiğinizde, o link eşitliği diğer SEO arama sonuç sayfalarınıza da aktarılacak, böylece bu çabanızdan aldığınız değer katlanacaktır. SEO arama sonuç sayfalarını birbirlerine bağlamanın en kolay yolu, bir sayfanın sonuna ya da kenar çubuğuna bir “ilgili bağlantılar/linkler” listesi eklemektir.

3. Linkleri Ana Sayfaya Sürüklemek

Ana sayfa, bir web sitesindeki en çok linklenen sayfadır. O yüzden, eşitliği sağlamak için esas hedef ana sayfa olmalıdır. Ayrıca, ana sayfadan içsel olarak linklenen her bağlantı, arama motorlarına daha güçlü bir güven ve otorite sinyalleri gönderir.
Firmalar arasındaki yürürlülükler bazen ana sayfaya link eklemeyi imkansız kılar. Ancak, ısrarcı olursanız, siz de bu fikri onlara satabilirsiniz.

4. Linkleri Çok Bilgi İçeren Sayfalara Sürüklemek

Bilgi açısından yoğun olan sayfalar bir sitedeki en çok linklenebilen veya linklemeyen sayfalardır. Ancak onlar ana sayfalardan sadece bir tık ötededir. Bu da demektir ki, ana sayfadan gelen link değerinin büyük bir yüzdesi bu sayfalara gider. Daha da fazlası, bu sayfalara link eklemek, iç sayfalarda yer alan içeriklerin de yükselmesine yardım eder.

5. Link Almak için Alışılmadık Yerleri Araştırmak

Link eşitliğini sağlamak için bakılması gereken bazı en iyi sayfalar, firma liderleri, gizlilik politikası, hizmet kullanım şartları, iletişim, vs. gibi gölgede kalmış sayfalardır. Bu sayfalar çok iyidir, çünkü diğer linklerden arınmıştırlar. Yani, sayfanın link akışı belleği için düzinelerce diğer iç veya dış linklerle yarışmak zorunda kalmayacaksınız.

6.Alt Bilgi (Footer) Kullanmak

Google’ın footer linklerini değersizleştirdiği yönünde bazı tartışmalar vardır. aslında, footer linkleri sayfadaki pozisyonlarına göre doğal olarak en az değerli olanlardır.
Söylenen o ki, alt bilgide yer alan “dış site” linkleri değersizleşebilirken, “iç sayfalara” yapılan linklemeler bir değer taşır.

7. BreadCrumbs (Navigasyon Linkleri) Kullanmak

Çoğu kişi için breadcrumbs, “geri” butonuna basmadan ya da URL’yi kesmeden bir önceki sayfaya dönmeye izin veren bir navigasyon aracıdır. Bununlar birlikte, breadcrumbs iç linkleme için de idealdir. Sadece sayfalar arası link eşitliğini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda anlamlı olan yerlere uygun sinyalleri göndermek için anchor texti kullanabilirsiniz.

8. Blogları Göz Ardı Etmemek

Bloglar link havuzu oluşturmada çok etkilidir. Bu yüzden, iç linkleme stratejinizde de bloglamayı kullanmalısınız. Blog genelinde link eşitliğini sağlamak için, ilişkili yazı eklentileri, kenar çubuğunda en çok okunan yazılar kısmı, kategoriler, breadcrumbs ve daha iyi sayfalandırma kullanabilirsiniz.

9.Bir İç Linkleme Çizelgesi Oluşturmak

Bütün iç linkleme faaliyetlerinizin kaydını tutun. Bu sayede hangi sayfaların zaten linklenmiş olduğunu, hangilerininse henüz yapılandırılmamış olduğunu görürsünüz. Ayrıca, bir sayfaya kaç tane iç link verdiğinizi (unutmayın ki bir sayfaya verilen çok fazla link o sayfayı spam olarak gösterebilir ve sitedeki link eşitliğini bozar), hangi anchor textleri ve link metin çeşitlerini kullandığınızı, her link metin örneği kaç kez kullandığınızı gözlemleyebilirsiniz.
SEO açısından da büyük önem taşıyan iç linkleme SEO faaliyetlerinde biraz dışarıda tutulsa da, bu konuda başarıya ulaşmanız açısından kaçınılmaz bir unsurdur. Yukarıdaki bilgilerle siz de bir iç linkleme stratejisi uygulayarak SEO faaliyetlerinizde başarılı bir profil yaratabilirsiniz.

Yorum Gönder

 
Top